WFS responses json en gzip compressie

Deze vraag gaat eigenlijk over meerdere WFS-en waarvan ik gebruik maak.

Ik maak gebruik o.a. gebruik van de kadastralekaartv4 voor kadastrale grenzen binnen een bepaalde bbox.
In mijn request naar deze dienst staat Accept-Encoding op gzip, deflate, br.

In de response headers zie ik echter nooit staan. Content-Encoding:gzip. Ook als ik de json repsonse content vergelijk met de response header Content-Type stemmen die overeen met een response die gecomprimeerd is.
Ik zie zo snel echter niets in de documentatie hierover staan. Ook op het forum zie ik 1 referentie dat er wel compressie is.

Kan iemand mij helpen of weet iemand wat ik fout doe of moet doen zodat de WFS responses gecomprimeerd worden?

Hoor het graag.

1 like

Is er iemand die wel gecomprimeerde responses krijgt? Zal voor mijn toepassing handig zijn als deze responses gecomprimeerd zijn en er ook minder bandbreedte nodig is.

Zie bij meerdere web applicaties die van deze services gebruiken overigens ook nergens een content-encoding als gzip staan. Lijkt mee toch aardige besparing of zie ik dat helemaal verkeerd.
Iemand die weet of dit ergens op een wensenlijst staat?

Hoi @tfm64,

Het klopt dat er geen compressie plaatsvindt, m.a.w. de headers die nu dan meegezonden worden, worden niet opgepakt. Dit is helaas ook niet iets wat we op korte termijn (kunnen) gaan oppakken. We zijn het met je eens dat dit wel een toekomstige wenselijke situatie is.

Bij deze

Welk topic is dat? Ik kan die niet zo snel 1,2,3 vinden

Dag Wouter,

Hartelijk dank voor je antwoord. Dus beter dat ik zelf die service maak voor percelen en comprimeer.
Zal eens onderzoeken hoeveel tijd dit kost. Dank voor je bevestiging iig.

Het topic dat ik had gevonden was:

Waar vdh een antwoord op geeft: dat doen we al.
Ik heb daar in gelezen dat er compressie zou zijn al, maar kreeg dat maar niet voor elkaar.

Nogmaals dank!

1 like

aha, zodoende

De services waar Dimitri (dvh) naar refereerde zijn (waren) restful/sparql endpoints/API’s en niet onze OGC webservices (zoals WMS/WFS/WCS/enz…)