WFS uitbreiden met informatie uit andere lagen

Ik ben nieuw op dit forum, mijn excuses als dit bericht wellicht niet op de juiste plek staat.
Ik heb een ogenschijnlijk eenvoudige opgave in QGIS waar ik niet uitkom. Deze is als volgt:

Ik heb diverse WFS-lagen met panden over heel Nederland. Deze overlappen met lagen waarin grenzen van bv. gemeenten/provincies staan.
Ik zou graag tot een attributentabel komen waarin staat in welk gebied het desbetreffende pand ligt. Oftewel: aan de bestaande WFS wordt een kolom toegevoegd die per rij steeds noemt in welke provincie/gemeente het betreffende vlak ligt.

Op welke manier kan ik dit voor elkaar krijgen?
Dank alvast voor het meedenken!

Wat je zoekt is een ‘join attributes by location’.
Echter bij de koppeling van WFS krijg je de foutmelding (ik tenminste):
image

Komt volgens mij omdat WFS lagen niet te koppelen zijn. Je zult de gegevens uit de WFS eerst lokaal moeten opslaan en dan de bewerking moeten doen.

Je kunt geen data toevoegen aan een WFS. Die data moet je eerst lokaal opslaan zodat je het kunt bewerken. Daarna kun je ruimtelijk samenvoegen.

Hier vind je een voorbeeld wat je verder kan helpen:

https://www.qgistutorials.com/nl/docs/3/performing_spatial_joins.html

Er zijn nog veel meer interessante tutorials op die site te vinden!

Dank voor de snelle reacties.
Met het eerst opslaan en daarna koppelen, lijkt de bewerking in eerste instantie succesvol (de panden verschijnen in de nieuw gecreëerde laag op de kaart).
Echter, elk veld in de attributentabel staat nu op “NULL”, inclusief het veld van de gemeente/provincie dat toegevoegd is. Ongeldige geometrieën of verschillende coördinatensystemen zijn niet het probleem.
Wat doe ik dan verkeerd?