Wijziging t.o.v. perceelcode

Hallo,

Misschien een rare vraag maar in hoeverre worden de perceelcodes (bijv. ASD04 F 3155) en/of de Objectidentificatienummer (11450319270000) gewijzigd? Gebeurt dat überhaupt of blijven deze codes altijd aan een kadastraal object hangen?
Ik wil op mijn werk graag de perceelcodes en het objectidentificatienummer laten vastleggen aan een pand of een stuk grond om op die manier snel de koppeling te kunnen maken met de gegevens verkregen vanuit het Kadaster.

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Karina

Hallo Karina,

De kadastrale perceelidentificatie verandert niet. Maar dat wil niet zeggen dat je die koppeling 1 keer kunt maken en het daarna altijd goed is, want als het onderliggende perceel waarop een bouwwerk staat gesplitst of samengevoegd word, dan komt het origineel te vervallen en onstaan er nieuwe - met dus een ander perceelnummer. En dus ook een ander LokaalId. Of als er een ruil- of herverkaveling is, of iets dergelijks, dan gebeurt hetzelfde.

Kortom: nee, die identificaties veranderen niet, maar je kunt er ook niet van uit gaan dat 't altijd hetzelfde

Dank je wel voor je snelle reactie Stefan. En idd die situatie die je schets had ik al in mijn achterhoofd, ook als een pand gesloopt wordt kan ik mij zo indenken dat de wijzigt. Het zou in mijn werk gewoon fijn zijn dat de omschrijving eenduidig is en dat een pand niet de ene keer de omschrijving van Maagdenhuis krijgt en ergens anders Spui 21 (intern gezien dan) . Nu heb ik een paar stokken om mee te slaan :wink: .

Dan verandert alleen de Pand identificatie (en de Pand geometrie :wink: ), niet de kadastrale perceel identificatie (tenzij er tegelijkertijd ook een splitsing of samenvoeging plaats vind, maar dat hoeft niet!).

Bedoel je een officiële aanduiding? Ook straatnamen of huisnummerreeksen willen heel soms wijzigen. Het gebeurt niet vaak maar als je over langere periodes uitzoekwerk hebt dan kan het een keer veranderd zijn. Of bedoel je in algemene spraak, zo van: “Dat pand aan de Spui was vroeger een Maagdenhuis”, zodat de een het Het Maagdenhuis noemt en een ander Spui 21?

Wat heeft een adresbenaming verder met een perceelnummer te maken? Omdat je het in je eerste bericht over perceelnummers hebt?

Als je iets wilt vastleggen dan lijkt het me handig als je dan gelijk rekening houdt met historie. Dus dat je als het ware terug kunt bladeren.

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.