Wijzigingsvoorstel Informatiemodel BRT.Next klaar

De consultatie van het nieuwe informatiemodel voor BRT.Next is afgerond.
Meer informatie hierover vindt u op:

2 likes

Hallo @daniel.tewinkel ,

Is er al iets bekend over het tijdspad, én of/hoe lang BRT en BRT.Next naast elkaar bestaan (of wordt de invoering het een “bing bang”?

Hallo @gisnederland,
Wanneer BRT.Next er is, dat is op dit moment nog niet bekend.
In het laatste BRT Gebruikersoverleg is aangegeven dat er voor volgend jaar nog geactualiseerd wordt volgens het huidige proces. Meer kunnen we op dit moment nog niet aangeven.

De huidige BRT en BRT.Next zullen niet naast elkaar bestaan.
De laatste versie van de BRT wordt naast de BAG en de BGT als Ă©Ă©n van de aanvullende bronnen om de eerste versie van de BRT.Next te maken. Er zijn bijvoorbeeld objecten die niet in de BAG, BGT of andere beschikbare bronnen voorkomen, die wel in de huidige BRT voorkomen en die we ook in de BRT.Next willen opnemen.

@daniel.tewinkel dank voor je toelichting.

Toch even taalkundig checken of ik het goed begrijp :slightly_smiling_face::
“voor volgend jaar” betekent dat

  • “vóór 31 dec 2023 wordt nog een geactualiseerd volgens huidig proces” of betekent het
  • "in het volgend jaar (dus 2024) wordt er nog geactualiseerd volgens huidig proces, en pas daarna volgens nieuwe (BRT.Next) proces

Scherp opgemerkt @gisnederland.
Ik heb het niet duidelijk genoeg verwoord.
Ik bedoel te zeggen dat er voor de leveringen van volgend jaar (2024) nog volgens het huidige proces gewerkt wordt. Dit is dus volgens jouw tweede betekenis.