'Within' -> unsupported geometry property?

Beste forumleden,

Wanneer ik vanuit mijn C# applicatie een request naar https://brt.basisregistraties.overheid.nl/api/v2/wegdelen stuur krijg ik de volgende respons:

{
  "code": 400,
  "message": "BAD_REQUEST",
  "validationErrors": [  { "field": "geometrie", "message": "UNSUPPORTED_GEOMETRY_PROPERTY" } ] 
}

Hetgeen mij voorkomt alsof ik een query type probeer te gebruiken dat niet ondersteund wordt.
Ditzelfde geld voor alle BRT requests die niet van het querytype contains zijn.

Wie kan mij verder helpen?

Wat is de body die je meestuurt? Zou je deze eens kunnen delen?

Van de vele variaties die ik heb geprobeert is dit de laatste die ik heb geprobeert te laten werken op V2/wegdelen:

{
  "geometrie": {
    "within": {
      "type": "Polygon",
      "coordinates": [ [ [ 5.995, 51.186], [ 5.999, 51.186], [ 5.999, 51.189], [ 5.995, 51.189], [ 5.995, 51.186] ] ] 
    } 
  } 
}

Het werkt prima op V2/inrichtingselementenā€¦

Werkt tevens op

  • v2/waterdelen
  • v2/spoorbaandelen
  • v2/plan-topografieen
  • v2/plaatsen
  • v2/hoogtes
  • v2/v2/geografische-gebieden
  • v2/functionele-gebieden
  • v2/registratieve-gebieden
  • v2/gebouwen

Maar niet op

  • v2/terreinen
  • v2/reliefs
  • v2/wegdelen

Wegdelen, reliefs en terreinen hebben geen geometrie die geometrie heet. Bij een wegdeel moet je bijvoorbeeld kiezen tussen hoofdGeometrie en hartGeometrie. Hierdoor is er wel een andere bug aan het licht gekomen, namelijk in de response; als de aanwezige geometrieƫn niet geometrie heten dan worden deze alsnog in deze property gewrapped. Dit is niet juist en zullen we in een volgende versie verhelpen.

Okey, bedankt voor de opheldering. Dit staat nog niet als zodanig beschreven in de API documentatie.
Maar ik weet denk ik genoeg, dan ga ik nog even op die voet verder puzzelen.

1 like

Klopt, dat heb ik ook genoteerd :wink:

Ausgezeichnett!