WKPB Download bevat alleen Drentse en Noord-Hollandse Provinciale monumenten?

Als ik de wkpb.gpkg download, en daar de provinciale monumenten uit haal, dan zie ik alleen data voor de provincies Drenthe en Noord-Holland.
Klopt dat, of doe ik iets verkeerds? Ik haal alle features uit dat package op 1 grote hoop, en filter dan op grondslag_code= MP en PVA voor de provinciale monumenten (GG en GWA voor de gemeentelijke monumenten - maar die lijken completer te zijn over heel NL). En dan krijg ik alleen data terug uit Noord-Holland en Drenthe…
image

Dit klopt. Zie: Wat is een provinciaal monument? | Monumenten.nl

Waarom hebben alleen Noord-Holland en Drenthe provinciale monumenten? Dat is een goede vraag. Alle provincies mogen namelijk objecten en structuren die bepalend zijn voor de identiteit van een provincie aanwijzen als provinciaal monument. De provincie Noord-Holland koos door de aanwezigheid van veel kenmerkende objecten als eerste provincie voor het maken van een lijst met provinciale monumenten. In 2007 besloot de provincie Drenthe om ook een lijst samen te stellen. De overige tien provincies kunnen ook zo’n lijst samenstellen, maar hebben dit (nog niet) gedaan.

1 like

Oh? dat is (voor mij) enigszins onverwacht, maar wel helder.

Dankjewel Roel voor de verduidelijking! Weet ik in ieder geval dat ik niet verder hoef te zoeken.

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.