WMS: HTTPError: 502 Server Error: Bad Gateway for url:

Hoi allemaal,

Ik probeer luchtfoto’s te downloaden met python via wms. Ik wil de hele provincie Utrecht en heb dus een bounding box hiervan gecreerd, en dit opgedeeld in kleine fotos van 100mx100m. Het script dat ik schrijf werkt goed maar op een gegeven moment krijg ik een error:
HTTPError: 502 Server Error: Bad Gateway for url: (en dan link naar de specifieke foto).

Ik ben vrij nieuw naar dit, hebben jullie enig idee hoe dit komt? Is mijn request misschien te groot (ruwweg 280.000 fotos). En is er een manier om dit op te lossen?

bedankt voor het meedenken.

Goedemorgen Jouke,

Welkom op het Geoforum!

Ik denk dat je teveel requests tegelijk (of in heel korte tijd na elkaar) uitvoert, of dat het gebied te groot is. Als je de luchtfoto’s echt lokaal nodig hebt, is het denk ik makkelijker om ze van de Beeldmateriaal website rechtstreeks te downloaden: https://opendata.beeldmateriaal.nl/pages/downloaden

Rest alleen, uit nieuwsgierigheid, de vraag: waarom wil je ze lokaal hebben? Kleurenanalyse is tricky, omdat de foto’s gecorrigeerd worden naar kleur (zie de Frequently Asked Questions ).

Dank voor je antwoord.
Zou het dan zin hebben om het op te delen in een aantal keer een kleiner gebied en dus een wat kleiner aantal foto’s te downloaden? Ik doe het wel graag via mijn geschreven script, aangezien dat al afgesteld is op mijn analyse later in het proces.

Het doel is uiteindleijk om de luchtfoto’s te analyseren met een neural network om zo features vanuit de gebouwde omgeving te kunnen ontdekken.

Misschien je afzonderlijke plaatjes wat groter maken, zodat je minder requests hoeft te doen.

Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar let er wel op dat de WMS geen geotiffs retourneert dus de kwaliteit is wel wat minder dan de downloads. Voor automatisch genereren van objecten uit die luchtfoto’s kan dat gevolgen hebben, vrees ik. Daar was hier een draadje over, maar dat kan ik zo gauw niet meer terugvinden. Als dit een proces is dat je voor redelijk willekeurige op te geven gebieden wilt opzetten, is het alleen al daarom misschien de moeite waard om contact op te nemen met Beeldmateriaal.

Oh, heb het toch nog gevonden:

2 likes