WMS laag laadt niet meer in QField, maar wel in QGIS

Ik gebruik bijna een jaar de TopoPlus-achtergrondkaart in QGIS en op QField voor veldwerk. Het heeft de hele tijd goed gewerkt tot voor kort. In QGIS is deze WMS-laag nog gewoon te gebruiken (authenticatie doet het gewoon), maar in QField opeens niet meer. Andere WMS-lagen (zoals BGT achtergrondvisualisatie) doen het wel gewoon in QField.
Ik krijg de foutmelding: “Deze laag is ongeldig. Dit kan te wijten zijn aan een netwerkprobleem, een ontbrekend bestand of een verkeerde configuratie van het project”.
In Projectinstellingen staat onder pad opslaan ingesteld als ‘Relatief’. Er is overigens niets aan de instellingen veranderd. Ook na het opnieuw installeren van QGIS (Lima), van QField en van de plug-in QField sync kan de laag niet ingeladen worden. De leverancier (SPOTinfo zegt niks te hebben veranderd en schijnt geen meldingen van andere gebruikers te hebben gekregen.

Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden? Alvast bedankt!

Geachte heer Theunissen, zojuist heb ik u een mail gestuurd met een paar specifieke vragen om dit nader te onderzoeken. Met vriendelijke groet, Frank Steggink (SPOTinfo)

1 like

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.