Ik heb me inmiddels in Presenteren API en Downloaden API verdiept.
Wat gelukt is om uiteindelijk op het spoor van locatie-identificaties te komen:
- Na het bekijken van de instructievideo van Downloaden API (Omgevingsdocument downloaden - Ontwikkelaarsportaal) heb ik Postman geïnstalleerd.
- De instructie is toegepast op het omgevingsplan gemeente Veendam. Resultaat na uitvoeren acties in Postman: response.zip.
- In een van de bestanden uit response.zip is de identificatie van het ambtsgebied van gemeente Veendam vermeld: nl.imow-gm0047.ambtsgebied.004000000000000000000047. Resultaat na uitvoeren acties in Postman: GeoPackage met vlak ambtsgebied gemeente Veendam.
- Het stappenplan in Opvragen geokaart vanuit DSO RTR op locatie code nl.imow-pv22.gebiedengroep.003000000000000000000250 - #2 door Harry.van.den.Berk is uitgevoerd. Resultaat na uitvoeren acties in Postman: GeoPackage met stiltegebieden Drenthe. In stap 4 van het stappenplan wordt met locatie-identificaties gewerkt.
Met de locatie-identificaties ben ik verder gegaan.
Wat niet gelukt is:
- Het in Postman opvragen van locatie-identificaties voor omgevingsplan gemeente Veendam. In het eerder genoemde stappenplan wordt verwezen naar een gebiedengroep, maar ik heb de identificatie van de gebiedengroep voor het omgevingsplan gemeente Veendam, als die er al is, niet kunnen achterhalen. Na deze vaststelling heb ik teruggegrepen op paragrafen 4.5 en 4.6 in de documentatie over Presenteren API (https://aandeslagmetdeomgevingswet.nl/publish/pages/166112/20221122-ozon-api-omgevingsdocumenten-presenteren-v7.pdf). In Postman krijg ik niet de 2 gewenste resultaten. Zie de 2 printscreens.
Mijn vraag is hoe de locatie-identificaties voor omgevingsplan gemeente Veendam kunnen worden opgevraagd. Daarnaast ben ik benieuwd waarom ik in Postman niet de gewenste resultaten krijg en hoe ik dat indien mogelijk in Postman voor elkaar kan krijgen.