WMTS tilematrix parameter maakt request ongelding

Hallo,

Ik ben bezig met het ophalen van een WMTS laag voor het printen van een pdf kaartje via geoserver. Het probleem is dat WMTS laag niet getoond wordt in de pdf. Na wat research kwam ik er achter dat de WMTS request niet klopt

https://tile.informatievlaanderen.be/ws/raadpleegdiensten/wmts?SERVICE=WMTS&REQUEST=GetTile&VERSION=1.0.0&LAYER=grb_bsk_grijs&STYLE=&TILEMATRIXSET=BPL72VL&TILEMATRIX=BPL72VL:11&TILEROW=1072&TILECOL=730&FORMAT=image/png

De bovenstaante request geeft aan dat de parameterwaarde TILEMATRIX=BPL72VL:11 niet klopt. Als ik er TILEMATRIX=13 van maak, werkt de request wel…

Dit is nogal apart aangezien de BPL72VL tileset en de tilematrix wel gedefinieerd zijn, zie getCabilities. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is er wellicht iets mis met de WMTS specificatie?

Groet,

Rony

1 like

Ik vermoed dat het capabilities document jouw Geoserver verteld dat de tilematrix BPL72VL:1 (etc,etc) moet zijn. In het geval dat het nu niet werkt, is er kennelijk een probleem met dit capabilities document.

Zie:
informatievlaanderen

De tilematrixset mag uiteraard BPL72VL heten, maar de onderstaande gedefineerde Tilematrix limieten moeten dan i.p.v. BPL72VL:0 gewoon 0, 1, 2, etc,etc heten.

Je zou dit eventueel kunnen testen door het capabilities document te downloaden, de XML aan te passen en deze zelf ergens even te hosten. Als je dan naar dit capabilities document verwijst, kan je zien of je software er dan wel mee overweg kan. Dit moet je wel dan zien als een tijdelijke fix, want wanneer er iets aan de service veranderd, kan jou software(pakket) dan eventueel weer stuk gaan aangezien je naar statische capabilities kijkt en niet de dynamische van de service zelf.

3 likes

Hoi,

Dank voor het antwoord. Het concept is duidelijk, nu nog proberen uit te voeren. De printing service in geoserver is een implementatie van de mapfish. Ik heb een hack gevonden waarbij je de getCapibilities request kan uitzetten/doorverwijzen.

Mocht ik een oplossing hebben gevonden, dan zal ik dit hier melden voor toekomstige gebruikers met vergelijkbare problemen.

1 like