Woonplaatsgrenzen in BAG Viewer vs Adressen ATOM

Op de BAG viewer worden de woonplaatsgrenzen te getoond (dikke grijze lijn).
Echter vraag ik me af of dat wel klopt.
Bijvoorbeeld bij Geulle/Moorveld BAG Viewer
loopt de grens op de BAG viewer langs de Heerenstraat en gaat dan via Bospad verder.
Als ik deze grens visualiseer via de data in Adressen ATOM download dan gaat deze grens bij de overgang tussen Maastrichterweg/Heerenstraat tot vlak voor Moorveldsberg tot huisnummer 117 achterlangs de percelen aan de Heerenstraat en komt pas halverwege het Bospad op.

Je zou aannemen dat beide dezelfde bron gebruiken, toch?
Hebben jullie hier een verklaring voor?

Hallo Sander,

De bron is hetzelfde. De actualiteit van de bron echter niet, en daarom de gegevens ook niet. De grens van Geulle is op 22 september 2022 aangepast. Dat de woonplaats gewijzigd is kun je nagaan door in de BAG viewer op het ID van de woonplaats te klikken.

De geometrie in de BAG viewer wordt dagelijks ververst. Daar is de nieuwe situatie dus al te zien. De AdressenATOM bevat nog de situatie van voor 22 september.

Aha, dat verklaart eea en is dan vanaf ~8 oktober ook weer goed in de Adressen ATOM.

Bedankt voor het uitzoeken. Hadden wij ook moeten kunnen vinden door woonplaats details te kijken.
Maar je zou niet verwachten dat de woonplaatsgrens weer veranderd is, want in het begin van het jaar waren er ook al 2 wijzigingen bij de grens van Geulle. Dat had ik al wel gezien in de Adressen ATOM.

1 like