ZaakDMS 2.0 als standaard binnen de DSO

Landelijk wordt er nu gewerkt zaakDMS 2.0 (vaststellen van de standaard). Deze standaard is onmisbaar, en misschien wel de basis van de Common Ground gedachte (NLX). Nu is mijn vraag wordt er bij het ontwikkelen van de DSO rekening gehouden van deze ontwikkelingen? Kan ik straks met de zaakDMS 2.0 aansluiten op het DSO?

Dag Vivette,

Ik heb persoonlijk geen idee of dit een mogelijkheid gaat zijn. Ik verwacht dat @jasperroes of @dvh hier een beter beeld over kunnen schetsen. Voor zover mij bekend gaan wij alleen REST api’s aanbieden. Ik heb even gegoogled en kwam met zaakDMS 2.0 vooral veel informatie tegen van VNG over “zaken” en documenten. Via bijbehorende fora kwam ik dan vooral uit op SOAP koppelingen. Persoonlijk ben ik geen fan van SOAP en weet ik dat we het nu niet ondersteunen. Ik sluit alleen niet uit dat dit er ooit wel gaat komen, maar voor dergelijke strategische vragen verwijs ik je graag door naar @jasperroes.

Nathan bedankt voor je antwoord. @jasperroes of @dvh hebben jullie nog aanvullingen op dit antwoord?

Ik heb geen idee :slight_smile:

1 like