Zijn er plannen voor de AHN4?

Dit is misschien een gewaagde vraag maar ik was benieuwd of er al plannen zijn voor een opvolger van de AHN3, de AHN4? Op internet kan ik nergens iets vinden over ideeën of plannen daarvoor. Ook op de website van de ahn.nl zie ik geen visie / missie die hier iets over zegt / hint. Is het idee dat er een nieuwe versie komt elk 5-6 jaar?

Ik heb er geen directe behoefte naar maar voor mijn scriptieonderzoek wil ik graag een indicatie geven of mijn model ook in de toekomst gaat werken met vergelijkbare maar vernieuwde hooggtebestanden.

Tenzij de mensen van ahn.nl ook op GeoForum zitten en antwoorden, kun je het beste contact opnemen met de AHN club: http://www.ahn.nl/common-nlm/contactahn.html . Vraag daarbij of ze hier op deze thread willen antwoorden, dan heeft iedereen er wat aan.

1 like

Goeie vraag! Dit jaar worden de laatste AHN3 gebieden ingewonnen.
De besluitvorming over hoe verder is nog in volle gang. Hopelijk kunnen we in de loop van maart meer vertellen.

3 likes

Ik zou dat meer zien als een landsdekkende puntenwolk in RGB kleuren, intensiteit data etc die dan in een web viewer uitgelezen kan worden of binnen een gekozen boundary direct geëxporteerd naar een los bestand.

1 like