Zoek resultaat type ligplaats of woonadres

Hallo,

Op een BAG zoekvraag voor een object, krijg je geen gegevens over het type van het object. Alleen het type adres wordt terug gegeven, Er is dus vanuit het resultaat geen indicatie of het een ligplaats of woonadres betreft. Is er een manier om deze informatie alsnog op te halen?

Alsvast bedank,

Het is niet mogelijk om via de locatieserver er achter te komen wat voor adresserbaaradres precies aan een adres gekoppeld zit.

Hiervoor zou je het ‘adresseerbaarobject_id’ uit het zoekresultaat moeten halen en deze in de bag moeten opzoeken.

In het ‘rdf_seealso’ zit tevens een link naar de bag REST API van de nummeraanduiding, daar is ook in terug te vinden of er een ligplaats, standplaats, of verblijfsobject gekoppeld is.

Hoi Wouter,

Dank voor je antwoord. We gaan er eens naar kijken. De rdf_seealso link is volgens mij geen api call maar meer een verrijking van web paginas. deze geeft namelijk net aller tijde een HTML presentatie resultaat terug.

Hoi Wouter,

Ik heb geprobeerd van meerdere test cases de typering te achterhalen, echter in geen van de gevallen wordt er van uit de BAG service een type aanduiding terug gegeven. Zelf niet in de gerelateerde objecten zoals voorkomens/pandrelateringen en of hoofdadres. Ik gebruik de BAG https://bag.basisregistraties.overheid.nl voor de door bevragingen.

Met vrienedljke groet,
Marcel

Zou je misschien een paar test cases kunnen delen? Of de stappen die je ervoor neemt, delen?

Dat maakt het een stuk eenvoudiger om je met een concreet voorbeeld verder te helpen.