Zoekbalk los beschikbaar

Voor mijn website maak ik gebruik van een andere referentiekaart (OpenTopo) en gebruik daarom NL Maps (nog) niet. Is het dan wel mogelijk om de zoekbalk in OpenLayers aan de kaart toe te voegen? Zo ja, welke code zou ik daarvoor kunnen gebruiken? In de Library heb ik niets gevonden.

In principe kun je het ook andersom doen: OpenTopo ook toevoegen aan NLMaps. Ik denk dat dit makkelijker is.

Kijkende naar de documentatie op GitHub lees ik:

style: string (optional). This sets the base map style. One of ‘standaard’, ‘pastel’, ‘grijs’ or ‘luchtfoto’, default ‘standaard’.

De style, de property die de achtergrondlaag bepaald (4 opties: grijs, pastel, standaard, luchtfoto) kun je dus blijkbaar weglaten.

Wat je dan vervolgens kunt doen is om de lagen toe te voegen, zoals je dat normaal doet in OpenLayers. Zie onder anderen dit voorbeeld.

Ik heb nu even geen tijd om het te testen, maar ik hoop dat dit je verder helpt.

1 like

Gisteren gepresenteerd, dat je NL Maps na de volgende release kan configureren met je eigen referentiekaarten. Nu is alles nog hardcoded voor de BRT, maar straks kan je dus zelf OpenTopo configureren als referentiekaart. De gemeente Amsterdam heeft deze functionaliteit gesponsord. Hou NL Maps dus komende week even in de gaten.

2 likes

Bedankt voor de reacties. Ik heb het nu andersom gedaan en OpenTopo toegevoegd als layer. Wel liep ik er tegenaan dat ik de positie van de controls niet kan wijzigen. Ik heb daarvoor een ander topic geopend.