Aanvankelijk foutieve lvbag-extract-nl.zip op de site of zie ik het fout?

8 januari jl is m.i. een versie op de site gezet die op 12 januari vervangen is.
De 1e versie had zip bestanden (in de zip) van 8 december 2025.
en de laatste registratie (in verblijfsobject en pand) was 2025-07-07 23:37:08+02.
Ik heb hier geen bericht van gezien, heb ik foutief aangenomen dat er een nieuwe versie was?
Ik herinner me niet meer scherp of er 8 januari het gebruikelijke bericht was.
Als er onverhoopt toch sprake was van een foute versie, graag bericht.

Volgens mij gaat dit topic over exact hetzelfde: BAG extract januari: GEM-WPL-Relatie als XML ipv ZIP. Klopt dat?

Nee, echt niet. Het gaat om onjuiste inhoud van alle elementen/data.
Ik kreeg pas door dat er wat was doordat er rare verschillen waren tussen de populatie service en mijn bijdrage. Ik dacht aanvankelijk dat er iets met hun scripts was, maar toen vroeg ik het laatste registratietijdstip (in postgresql, dat ik vul uit de bagzip), en die was veel te oud.
Bij het opnieuw runnen van mijn download/conversie script kwam onverwacht een nieuwe zip.
Ik ben nagegaan of de 1e idd van 8 januari jl was en niet, zoals de gezipde zips, van 8 december j.l. De datum was wel degelijk 8 januari. Daarom weet ik nu behoorlijk zeker dat er een fout is geweest waarbij een verouderde zip gegenereerd of gebruikt is. Die is op 12 januari vervangen door naw de juiste (conversie loopt nog, dus nog niet gecheckt). Dat leidt ertoe dat ik een kleine dag werk over moet doen.

Ik heb wel een domheid begaan die een verklaring kan geven. Ik heb oude postgres installatie verwijderd en ports aangepast, maar niet in het script. De inhoud van de zip kwam dus in een andere postgres versie terecht dan ik dacht. Excuses voor mijn fout, onafhankelijk van de rest van het verhaal (vervanging op de 12e).

Hier het eind-overzicht. Mijn 1e constatering, dat data van de 2026-01-08 lvbag tot f juli gingen, was onjuist en gevolg van een blunder waarbij ik de nieuwe data naar een andere database overgezet heb en met oude data aan de slag ben gegaan.
Maar de constatering dat de individuele zipfiles in de 1e (8) januari levering van december 2025 waren, is bevestigd door het omzetten van de woonplaatsen naar postgresql en een query te doen naar het maximale tijdstip registratie. In de 1e levering is dit 2025-12-07, in de 2e levering (12 januari) is dit 2026-01-07.
Dus ik raad een ieder die op vrijdag, maandag ochtend (of daartussen) de lvbag heeft gedownload en rekent op data inclusief december 2025, om na te gaan of dit van toepassing is.

In principe is vanaf de 8e van de maand het nieuwste BAG Extract beschikbaar. De ene keer wat vroeger op de dag dan de andere keer. En zo heel af en toe ook wel eens een dag later. Het is dan ook raadzaam om na de download het leveringsdocument te controleren om er zeker van te zijn dat het gewenste (nieuwste) BAG Extract is gedownload. Deze maand was er inderdaad ook iets mis gegaan met de GEM-WPL-Relatietabel. Deze is in eerste instantie als XML geleverd ipv. de gebruikelijke ZIP. Zie ook: BAG extract januari: GEM-WPL-Relatie als XML ipv ZIP
Dit is hersteld zodat de structuur van het bestand weer correct is. Inhoudelijk is er echter niets aan het bestand gewijzigd.

Ik laat het hierbij, maar dat er inhoudelijk niets gewijzigd is, is pertinent onjuist.