Alleen tijdelijke tekenlaag - Plugin?

In QGIS maak ik veel gebruik van de KLIC viewer plugin. Deze plugin maakt tijdelijke lagen aan. Tijdelijke lagen kun je permanent maken maar KLIC viewer maakt 16 tijdelijke lagen aan.

Is er een plugin om meerdere tijdelijke tekenlagen tegelijk op te staan?

Ik neem aan dat je in QGIS bedoelt, maar het is handig om iets meer context te geven bij je vraag. Wat wil je opslaan bijvoorbeeld?

Misschien is de QuickWKT plugin handig?

1 like

QGIS inderdaad. ik zal mijn vragen in de toekomst wat uitgebreider maken.

En als ik QuickWKT zo lees doet die niet wat ik wil.

Dat was ook maar een wilde gok, want ik wist dus niet wat je wou. :wink:

Ik heb ze niet geprobeerd maar Batch Vector layer Saver en Memory Layer Saver lijken wel zoiets te doen. (Je kunt gewoon zoeken met de plugin manager, ik zocht nu bijvoorbeeld op “save”.

En het zou natuurlijk specifiek aan de Klik-plugin kunnen worden toegevoegd.

Weet dat xml (GI_gebiedsinformatielevering_********.xml) van Kadaster/ Klic netjes aan de geostandaarden voldoet. Je kan hem dus gewoon als vectorlaag toevoegen of vanuit de verkenner in QGIS slepen. De laag UtilityLink zijn de kabels en leidingen. Met een regelgebaseerde opmaak kan je dan de KLIC opmaken.

2 likes

Eummm. Dit gaat veel gemakkelijker dan met de KLIC-viewer. Het ziet er iets anders uit maar dat is geen probleem.

Dank je Wel Eric Baptist!

Hoi Eric, wat een handige manier, ook om eventueel tracé meldingen permanent in een QGIS project in te voeren. Je geeft aan dat er met een regelgebaseerde opmaak de klic opgemaakt kan worden.
Dit gaat mij iets boven de pet, is er een mogelijkheid jij deze opmaak rules al beschikbaar hebt en dat ik deze kan krijgen?

Je kunt de stijlen van de plugin proberen, die staan hier:

Geen idee of het werkt hoor, maar laat het even weten

Het is de eerste keer dat ik wat deel buiten mijn werkgever (IDDS). Dit moest dus even worden afgestemd. Maar bij deze:

Weet dat het een hack betreft omdat de overige relationele tabellen vanuit de KLIC niet worden geladen. En de kleuring enkel wordt gehaald uit: gml_id of local_id

Er wordt dus gezocht op naam of op leverancier. Dit verschild nogal per regio waarin de KLIC wordt aangevraagd. Het kan dus zijn dat je gedeelte mist. Deze moet je dan toevoegen in de rule based opmaak.

Aanvulling en verbeteringen zijn welkom vandaar de Github.

Hoi Eric,

Dank voor het delen. Ik liep inderdaad tegen het probleem aan dat de onder andere benoemde “thema” kolom niet ingelezen wordt in QGIS. Ik ga er mee aan de slag.