BAG API uitzondering en missende addressen

Via de BAG API heb ik een uitzondering gevonden waarover ik geen documentatie kon vinden. Ik vroeg mij af of dit soort uitzonderingen toch ergens beschreven staat zodat er beter rekening mee gehouden kan worden.
Dit verblijfsobject [API / Viewer] heeft een pandrelatering met twee hrefs aan elkaar geplakt met een komma er tussen, dus die kan niet direct gevolgd worden.

Ook kwam ik een paar missende addressen tegen. Bij dit verblijfsobject [API] wordt wel een link naar een pandrelatering gegeven, maar die geeft alleen ENDPOINT_NOT_FOUND terug.
Bij deze adressen kan geen nummeraanduiding gevonden worden maar ze staan wel in de viewer: (5301BR 22, 1271SL 63). Hier zag ik al meerdere topics over, hopelijk kan dat snel opgelost worden! Dit tweede postcode heeft alleen al wel een mutatiedatum van enkele jaren geleden.

Ik heb je uitzondering kunnen reproduceren. De inhoud van het pandrelateringen array is op meerdere manieren fout, beide links zijn niet valide. De reden dat dit nergens beschreven staat, is dat dit een bug is in de API.

Ik zal een bug hiervoor opvoeren. Dan mag @jasperroes beslissen of en wanneer dit opgelost gaat worden. De BAG V1 API wordt al een tijdje niet actief mee doorontwikkeld, dus hou er rekening mee dat deze bug er nog wel een tijdje in zit.

Voor wat betreft je tweede punt kan ik je alleen doorverwijzen naar dit topic ENDPOINT_NOT_FOUND obv BAG ID - #13 door jasperroes voor de laatste stand van zaken. Er wordt hard gewerkt aan het bijwerken van de data, maar we hebben flink wat tegenslagen te verwerken gehad.

1 like