BAG bevraging via geometrie in Advanced REST client

Hi!

Nog totaal nieuw hier dus mogelijk een heel makkelijk te beantwoorden vraag.

Ik wil vanuit het programma Advanced REST Client een BAG bevraging doen op basis van geometrie.
Het lukt echter niet de gegevens te vinden bij het XY dat ik meegeef; hoogst waarschijnlijk omdat er een instelling verkeerd staat of omdat ik iets op de verkeerde plek heb staan.

In de bijlage mijn ‘laatste’ instellingen. Heeft iemand een concreet voorbeeld waar ik van kan ‘afkijken’ :blush: ?

note: VBO opvragen via id lukt bv wel, dus ApiKey is het niet.

Dag Theo,

We hebben hier ook een voorbeeld Postman collectie voor waar je dit uit zou kunnen halen. Moet je alleen wel even de app downloaden :wink:

https://app.getpostman.com/run-collection/83b03ea0cf19e5c1edb0

Ik zie echter dat deze alleen via de PDOK website beschikbaar is
https://www.pdok.nl/introductie/-/article/basisregistratie-adressen-en-gebouwen-ba-1

Ik ga even kijken waarom dit niet op de basisregistratie website staat.

Overigens denk ik dat het niet lukt omdat je nu de CRS parameter ook in de body mee geeft, maar dan weer niet in de headers.

De body zou er zo uit moeten zien:

{
   "geometrie": {
      "contains": {
          "type": "Point",
          "coordinates": [
              5.9624425,
              52.211734
          ]
      }
   }
}

Ik ben niet bekend met de door jou gebruikte tool dus ik weet niet of dit ook het geval is

1 like

Kleine aanvulling op wat Nathan al genoemd heeft:

  • De Content-Crs header zou de epsg code moeten bevatten van het crs van de geometrie die je in de body hebt zitten.

  • Huidige BAG API negeert de requestbody als er geen Content-Type header meegegeven wordt (application/json)

  • contains is meestal niet de “operator” die je wil gebruiken. intersects is vaak hetgeen men zoekt

1 like

Beste Nathan en Robin,
Dank voor jullie meedenken.
Helaas lukt het ook met jullie tips niet om via ARC een geo-bevraging te doen.
Zojuist postman geïnstalleerd en daarin gaat het wel goed.
Verschil? Geen idee. Maar het werkt, dus case closed.
Thanx Again!

1 like

@Theo Om hier nog even op terug te komen. Welke versie van ARC gebruikk je? Ik heb het namelijk even in de desktop client geprobeerd en daar lijkt het goed te gaan (krijg 1 verblijfsobject terug). Als ik jouw screenshot bekijk gebruik jij de Chrome App versie? Ik zag in de chrome store dat deze versie deprecated is (nadat ik op install had geklikt dus dat is ook niet heel erg duidelijk ofzo) en deze wordt dus niet meer onderhouden. Kan dus best zijn dat hierdoor de request niet meer goed worden doorgegeven aan de onderliggende chrome requestmodule.Daar wordt nog wel eens wat aan gesleuteld.

Hey Nathan,

Ik moet je het antwoord helaas schuldig blijven.
Toen bleek dat ARC niet werkte en Postman wel, ben ik daar in verder gegaan. ARC is daarbij verwijderd.

Chrome staat niet op de desktop hier.
Vermoedelijk is indertijd deze gebruikt: ARC - Install

Ik werk nu met Postman en daar gaat het goed. Dus was het probleem in ARC ofwel een instelling of idd een bug.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen. Groet, Theo.

Oke geen probleem,

Fijn dat het verder nu wel werkt. Ik laat het even staan voor referentie mocht iemand anders er ooit nog tegenaan lopen.