BAG GeoPackage is beschikbaar!

Meerdere gebruikers van de BAG hebben bij ons aangegeven dat zij behoefte hebben aan een eenvoudige manier om belangrijke BAG gegevens in een eigen (GIS) applicatie in te kunnen laden. Het inladen van een BAG extract in een GIS-applicatie is relatief ingewikkeld. Met de GeoPackage is er nu een goed alternatief.

De afgelopen maanden zijn wij in samenwerking met verschillende potentiële gebruikers bezig geweest met de ontwikkeling van de BAG GeoPackage.

Met veel plezier kunnen we melden dat de BAG GeoPackage nu klaar staat bij PDOK om kosteloos te downloaden. Rond de 1e van iedere maand actualiseren wij het bestand.

Wij willen iedereen die heeft meegeholpen aan de ontwikkeling van de BAG GeoPackage bedanken voor de geleverde bijdrage.

Meer informatie

Meer informatie over de BAG GeoPackage vindt u op de productpagina.

Mochten er nog vragen of suggesties zijn voor de BAG GeoPackage, neem vooral contact met ons op via het BAG Contactformulier.

15 likes

Jeuj! feestje :slight_smile:
Mooi werk.

2 likes

De download is bij mij erg traag (1,5 - 2mb/s) en crasht steeds.

Hier (via Ziggo) loopt hij een stuk vlotter (gemiddeld 6,42 MB/s, en in een keer). Mogelijk iets aan jouw kant?

Vreemd? Ik zit nu zelfs op 1 mb/s voor de BAG, maar als ik een speedtest doe kom ik op 10 mb/s. Dus het zou niet mijn verbinding moeten zijn.

Ik zie in onze monitoring geen rare dingen qua dips (o.i.d) in verkeer.
Ook hier lukt het downloaden van de GPKG in 1x (via KPN)

Dan zal het toch ergens hier liggen. Bedankt voor de check.