BGT Vector tiles niet zichtbaar bij zoomniveau's 0 t/m 16

Hallo allemaal,

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik heb alle documentatie en topics hier al gelezen en ik kom er maar niet uit. Ik heb de BGT Vector tiles ingeladen in QGIS, maar bij een schaal hoger dan 1:3.199 wordt de BGT niet meer weergegeven.

Ik zie hier in de topics kaartjes voorbij komen die veel verder uitgezoomed zijn, dus ik ga er vanuit dat ik iets fout doe. Ik heb de laag zowel via de PDOKserviceplugin als via Vector tiles ingeladen. Beide zonder succes.

Mis ik iets?

Je mist helemaal niets, dit klopt: de BGT vector tiles zijn alleen beschikbaar op zoomniveau 17.

1 like

Dank voor de opheldering.

Hoe wordt onderstaande kaart gecreƫerd met eigen stijling. Is dit dan de BRK, want daar zie ik geen Vector Tiles van? Vector Tiles BRT en BGT via PDOK - #20 door Vledder

De post waar je naar verwijst is van een proof-of-concept cq. beta versie van de tiles uit 2018. Dat betrof een niet-landsdekkende set vector tiles die bovendien niet dagelijks werden bijgewerkt (zoals nu het geval is voor de BGT). De tiles uit die post zijn niet meer beschikbaar aangezien de proof-of-concept is afgelopen.

Ik vermoed dat de style/afbeelding waaraan je refereert ook data uit de BRT achtergrondkaart (BRT-A) bevat. Van de BRT-A zijn nog geen vector tiles beschikbaar maar dit staat wel op de planning.

Van de BRK zijn de bestuurlijke gebieden overigens als vector tiles beschikbaar: https://api.pdok.nl/kadaster/bestuurlijkegebieden/ogc/v1. Dat zijn tiles van grenzen tussen provincies/gemeenten.

1 like