BGT via QGIS naar DXF

Kan iemand me dan uitleggen hoe het exporteren conform NLCS in zijn werk gaat?

Marco, NLCS is in feite niet meer dan een ‘opmaak’ standaard voor 2D CAD tekeningen voor de discipline buitenruimte. Het beschrijft het uiterlijk en de namen van layers van DWG. De conversie tussen DWG/DXF en SHP/GML is van CAD naar GIS en vice versa. Ik gebruik een opensource tool die dit goed kan, vanuit perspectief Autocad gebruiker. Onderstaand de beschrijving gekopieerd.

===
Import online maps (Google, OSM and more) + KML + SHP + Google Translate

•Imports online maps into your drawing (raster tiles and vector data are placed and scaled to match your coordinate system)
•Export/import to/from Google Earth KML files
•Export/import to/from ESRI SHP files

there are some video guides made by the users:
- YouTube and - YouTube by lamarn
- YouTube by FELIX in Portuguese

and a text guide
https://skillamplifier.com/import-maps-autocad/ by Zlatislav Atanasov

thank you guys!

More coordinate systems needed? Give me its’ EPSG codes (http://spatialreference.org/) and, if possible, send me coordinates of any object that is clearly visible on google satellite images (building, pole, fence…). if it’d be a dwg file, save it please in acad2000 version.

Sorry, can’t post the source code (some portions are copyrighted) :frowning:

If anyone wants to translate the program to his native language or sees mistakes in existing translation, send me a private message. Currently supports Ukrainian, English, Portuguese, Dutch, Vietnamese.

Hallo M De Bakker,
Ik ben zeer geinteresseerd in het script, zou ik deze mogen ontvangen?

Bij voorbaat Dank :slight_smile:

Beste M_de_Bakker,
Wij zijn ook geinteresseerd in de het dotnet-script. Kunnen we het via mail ontvangen?
Met vriendelijke groet,
Martien.

Het is al even geleden maar ook ik zou de dll graag ontvangen.

Beste Marco,
Ik heb zojuist jouw plugin geprobeerd, maar krijg de foutmelding: ‘2019-10-17T12:29:43 CRITICAL Error : Geen bestand geselecteerd om de import in op te slaan’

Doe ik iets verkeerd? Hoe kan ik een bestand selecteren om in op te slaan?

Gebruik het rood omcirkelde knopje

Sorry, het lukt nog niet. Nu krijg ik ‘2019-10-17T14:15:41 CRITICAL Error : Toevoegen BGT data aan project mislukt. Bekijk het berichtenlog voor meer informatie.’

En wat staat er on het berichten log?

2019-10-17T15:12:15 INFO Info : Download en import BGT data gestart …
2019-10-17T15:12:15 CRITICAL Error : Toevoegen BGT data aan project mislukt. Bekijk het berichtenlog voor meer informatie.
2019-10-17T15:15:47 INFO Info : Importeren BGT data voltooid.

Nu wel gelukt dus, Thanks!!

Kun je misschien ook met het volgende helpen? Ik zoek een manier op een lijn in te tekenen. Via de PDOK plugin de AHN hoogtegegevens op te halen en vervolgens van de punten op de lijn het corresponderende Z coordinaat uit het AHN op te halen.
Tot slot exporteren naar een .csv of .dxf.

Het is fijn (belangrijk zelfs) als je aangeeft hoe je tot de oplossing bent gekomen. Een ander met hetzelfde probleem heeft er dan ook wat aan.

Verder is het beter om voor een nieuwe vraag een nieuw topic te starten, zodat andere mensen die eenzelfde vraag hebben dit ook kunnen vinden. De kans op een goed antwoord is ook groter.

De QGIS processing toolboox heeft de tool “Sample Raster Values”. Uit de help:

Sample raster values
This algorithm creates a new vector layer with the same attributes of the input layer and the raster values corresponding on the point location.
If the raster layer has more than one band, all the band values are sampled.

Ik zou deze ook graag willen ontvangen. Bvd!

3 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: BGT import plug-in error