Buurt naam aan de hand van bag api

goede middag,

ik zou graag aan de hand van straatnaam en huisnummer de buurtnaam willen weten.

hoe kan ik deze data vinden met de bag api?

@Lodewijk kan in ieder geval ook via de Locatieserver: Documentatie en voorbeelden - LocatieServer - LocatieServer - Geoforum

1 like

Doet mij triggeren dat we Wijken en Buurten toch eindelijk eens aan NLExtract moeten toevoegen: Wijk/Buurten CBS ook maar gewoon bij adressen laden? · Issue #64 · nlextract/NLExtract · GitHub . Discussie loopt al een tijdje ;-), wie weet wil vanuit hier iemand een PR doen. Helaas hier dus geen antwoord. Locatieserver (zie @Jeroen_PDOK boven) dus voorlopig…

1 like

Top dank je wel, dan wordt het voorlopig dus gebruik maken van Locatieserver.

Heb al even getest en werkt voor nu wel even zoals verwacht alleen ben ik benieuwd in hoeverre ze hier actueel zijn aan de hand van de BAG gegevens.

@Lodewijk de data komt uit de buurten en wijken van CBS (waar @Just_OSGeo over spreekt) en een nieuwe update komt volgens mij in mei, toch @CBS?

De BAG wordt dagelijks ververst overigens.

In mei levert CBS inderdaad de wijk en buurtkaart aan PDOK. Dit betreft alleen de grenzen, codes en namen, maar nog geen gekoppelde statistieken. Die zijn in eerste versie pas per 1-11 via PDOK beschikbaar voor het dan lopende jaar.

1 like