Format Luchtfoto labels webservices

Wij hebben een applicatie waarbij we MapBox icm leaflet gebruiken om kaartlagen te tonen. We zijn nu aan het proberen de kaartlagen van PDOK te gebruiken. De 25cm luchtfoto hebben we reeds geïmplementeerd. Deze wordt gepubliceerd via 3 verschillende APIs: WMS, WMTS en TMS. Wij gebruiken zelf de WMS versie in mapbox.

De luchtfoto labels dataset wordt alleen maar via WMTS en TMS aangeboden, niet via WMS. Mapbox ondersteunt geen WMTS. De TMS variant zou moeten werken, maar het lijkt erop dat de TMS heel anders is ingericht dan dat de meeste geo-applicaties verwachten. Als we die TMS lagen probeer in te laden in bijv. Mapbox of QGis dan komt de schaal totaal niet overeen met de WMS luchtfoto.

Toen ik dit bij PDOK aankaartte werd ik doorgestuurd naar de maker van de Label kaarten. Hij wees me weer terug naar PDOK, omdat die bepalen hoe een kaart gepubliceerd wordt. Daarnaast gaf hij de tip hier eens te posten, dus bij deze.

Heeft iemand een idee of het mogelijk is de lufolabels dataset (luchtfoto labels) ook als WMS te laten publiceren, of hoe het zou kunnen dat de WMS en TMS schalen niet overeen komen?