Formulier probleem met QGIS/Mergin/Input

Al een geruime tijd gebruik ik met veel plezier de combinatie QGIS, Mergin en Input. Waarbij ik verzamelde data in het veld op de telefoon kan invoeren en kan inladen op de computer thuis.

Sinds een week heb ik echter een probleem met één van de lagen binnen mijn QGIS project. Deze laag wil geen formulier meer laten zien, als ik een nieuwe punt aanmaak via de telefoon. In QGIS zelf werkt dat nog wel, en tevens werkt een andere laag op beide kanalen ook prima.

Ik heb beide lagen vergeleken, maar ik kan de fout niet vinden. Ik heb recent geen gekke dingen aangepast; maar opeens stopt Input met het weergeven van het in te vullen formulier bij het aanmaken van een punt.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Eventueel kan ik het hele project delen

In dat geval lijkt het meer een Input-probleem dan een QGIS probleem. Misschien kan iemand hier je helpen, maar anders kun je denk ik beter een issue maken op de Input-github pagina:

Check ook eerst even of jouw probleem daar al eerder is gemeld. En hou je issue in de gaten, vaak vragen de ontwikkelaars nog extra info, of om testdata op te sturen.

1 like

Contact gehad met de ontwikkelaars zelf; blijkbaar draait deze combinatie nogal instabiel met SHP-files. Daarom heeft ie de boel omgezet naar GPKG en alle problemen zijn opgelost :slight_smile:

2 likes