Geometrie opvragen bij 'free' endpoint

Hallo,

Toevallig zag ik dat bij het lookup endpoint standaard geen geometrie meer wordt geretourneerd, maar alleen als fl=* wordt meegegeven.
Het free endpoint geeft nu zo te zien ook geen geometrie meer terug, maar daar werkt fl=* niet.
Is het mogelijk om toch de geometrie te retourneren bij het free endpoint?

En gerelateerd: Is het ook mogelijk om alleen RD of alleen LL te krijgen?

Hoi Berend, zojuist hebben we hierover contact gehad. De fl-parameter werkt gewoon.
Je kunt ook in de fl-parameter de velden specificeren die je terug wil hebben, bijv. fl=id,weergavenaam,geometrie_rd. Dit werkt zowel bij het lookup als het free endpoint.

Voorbeelden:

Het is helaas niet mogelijk om alle velden die nu teruggegeven worden uit te breiden met alleen geometrie_ll of geometrie_rd. Met het sterretje krijg je alle velden uit de index terug, dus ook version, typesortering, shard en suggest. Voor het correct functioneren van Locatieserver moeten deze velden in de index opgenomen worden.

Hartelijk dank, het werkt inderdaad, ik had kennelijk zelf iets fout gedaan.

Overigens zie ik het veld score niet meer terug bij het free endpoint, klopt dat?

EDIT: Never mind, ik zie het net in de release notes: fl=*,score

Inderdaad. Dat komt omdat met fl=* alleen de velden die in de index zelf zijn opgeslagen worden teruggegeven. De score wordt berekend a.d.h.v. de query en de velden van het betreffende document (geo-object). Ik heb de API-documentatie hierop aangepast, want ik zag zojuist dat dit daar ontbrak.