Ik ben benieuwd wat het beleid is van het gebruik van persistent uri’s en historie in locatieserver.
Is er een beleid om uri’s persistent te houden na data updates? Zo niet, is het een optie om vanuit ieder zoekresultaat te verwijzen naar een persistent uri van het betreffende object? Als een object uit de bag komt, een verwijzing naar het object in de bag op te nemen.
Achtergrond voor de vraag is dat we voor nationaal georegister een locatie server zoeken waarmee gebruikers op eenvoudige wijze een locatie kunnen koppelen die de locatie van een beschreven dataset representeert. De uri van dit object wordt vervolgens opgeslagen in de metadata. Daartoe moet er echter wel een uri-persistence strategie beschikbaar zijn. Alternatief zijn de locaties van http://standaarden.overheid.nl/owms/4.0/doc/waardelijsten, echter het nadeel is dat deze data slechts beschikbaar zijn tot op deelgemeente niveau en geen geometrie kennen.
Een voorwaarde voor persistence is dat er historie bijgehouden wordt na data updates? Wat is het beleid hieromtrent? ik kan me voorstellen dat het voor doelgroepen interessant is om ook historische objecten in de locatie server te vinden.