Icoonvisualisatie verschil uitlevering tiles :28992 :3857?

capabilities

Bij aanvraag 3857

Opgeblazen rondtjes vierkantjes, geen detailsymbolen.

Pdokviewer 28992
afbeelding
In Qgis over elkaar heen gevisualiseerd.

Zo ook bij omtrekgericht

3857 zijn de lijnen niet zo scherp.

Verschil grote pixel

Hallo @Allroads, we zien inderdaad de verschillen en we gaan dit uitzoeken.

Hallo @Allroads, we hebben wijzingen aangebracht om de visualisatie te verbeteren. Wel zien we dat de iconen niet exact even groot zijn vanwege verschillen in tiling schema’s bij de verschillende projecties. Laat even weten of de oplossing bruikbaar is voor jouw toepassing.

Hoi @John_Schaap

Hoewel dat de detail symbolen er bij de 3857 later in komen, vindt ik de visualisatie op ingezoomd niveau beter als bij 28992, heel persoonlijk.

Zo’n layer is een overlay layer, een hint is voldoende, meer inzoom geeft meer inzicht in symbool.

3857

28992

28992

3857

Er zal wel een verhouding zijn in het later inkomen bij 3857 en de grootte bij een meer ingezoomd niveau.

In Qgis
Het grootste probleem was dat de detail symbolen eerder niet zichtbaar waren bij 3857 en ingezoomd, dat is hiermee opgelost.

Maar helaas, het werkt niet in JOSM, osm editor.
Wat daar de oorzaak van is, dat weet ik niet.

Omtrekgericht.
Nu zijn de lijntjes smaller. Maar kijk je naar de naam Oostplein is het slechter te lezen.
Daar neig ik meer naar de 28992, vanwege naam, alhoewel bij heel ver ingezoomd in 3857 weer plezieriger.
3857

28992

Qgis:
Ingezoomd, het is maar net wat je aantrekkelijker vindt. i.v.t. ondergrond basiskaart.
3857

28992

Binnen JOSM:
Krijg ik geen straatlantaarnsymbool en houdt de dikkere omtrekgericht lijnen.
Ongeacht instelling 28992 of 3857
Het probleem blijft bij deze applicatie. ergens verstaan ze mekaar niet goed.