Want met rendertype hillshade krijg ik dit. Alleen de rendertype aangezet nog geen andere instelling doorgevoerd. (wel later wat gespeeld met resampling)
Ik moet me dan nog meer verdiepen in het maken van een hillshade.
De combinatie van topografie en dichte begroeiing in Caribisch Nederland maakt dat het maaiveldmodel meer gaten kent dan gebruikelijk in Europees Nederland. Voor een visualisatie zoals een hillshade kan het helpen deze gaten eerst dicht te interpoleren. Omdat de keuze voor het type interpolatie sterk afhankelijk is van de toepassingen bieden wij geen ‘standaard’ geïnterpoleerde versie aan.
Volgens mij zijn het geen gaten maar nullen of iets anders.
Ik probeer de laag op te slaan (laag rechtsklikken \ Export \ Save As) en dan bij No Data invullen -9999999 - 0 zodat alle nullen worden omgezet in no-data maar ik krijg alleen maar foutmeldingen.
Met andere woorden het lukt mij niet.
Ik had ondertussen ook met, Save as, gewerkt, wat stappen uit de YT video’s van @jvdkwast gebruikt, maar niet bevredigend. Ik wilde kijken of ik de waterlopen van de slope/berg af beter in kaart kon krijgen, zover ben ik dus nog niet.
Neem ik zo’n zwart klein vierkant blokje, ver ingezoomd, klik in vierkant met Indentify features, rechts, links, boven, onder, dan krijg ik band1 0 waarde maar op andere plaatsen een hoogte waarde. Rechter kant boven onder 33,72… Terwijl feature helemaal rood is.