Is de ruimte de kleinste eenheid die aan de bovenstaande criteria voldoet?

We zoeken als een tijd naar het antwoord, naar deze term die in de BAG handleiding staat.

We huren een terrein, maar doordat het oorspronkelijke pand is afgebrand is het huisnummer inactief. We willen een loodsje neerzetten samen met de verhuurder, maar hoe groot moet deze minimaal zijn?

Dat er een toilet in moet komen, daar zijn we wel achter, maar zou theoretisch 6m2 groot genoeg zijn?
En wat zijn de eisen die aan het gebouw gesteld worden? In de zin van isolatiewaarde / ventilatie etc.

Een kantoorfunctie etc hebben wij niet nodig, het gaat puur als opslagruimte.

Dank voor de reacties

@TransFelix: Zo te zien heb je de beslisboom voor de afbakening al gevonden in de praktijkhandleiding. Voor de volledigheid verwijs ik er toch nog even na. Uit je vraag maak ik op dat er behoefte is aan een adres.

Om in aanmerking te komen voor een adres, moet een object voldoen aan alle criteria die de BAG stelt aan verblijfsobjecten. Als eerste houdt dit voor gebouwen in dat er sprake moet zijn van een pand:
Praktijkhandleiding BAG: Pand.
Er zijn geen expliciete eisen ten aanzien van de omvang, maar het is wel zo dat een object betreedbaar moet zijn.
Als er sprake is van een pand, moet er binnen dit pand nog sprake zijn van een verblijfsobject:
Praktijkhandleiding BAG: Verblijfsobject

Belangrijk onderdeel is dat het object functioneel zelfstandig is. Het moet onafhankelijk van een ander object een eigen functie hebben. Een garage bij een woning is bijvoorbeeld niet zelfstandig. De opslagruimte zal zo moeten worden ingericht dat er sprake is van een adresseerbaar object.

Adressen worden in Nederland trouwens toegekend door gemeenten. Gemeenten beoordelen per situatie of er op basis van de voorschriften een adres toegekend kan worden. Ik adviseer je daarom de situatie voor te leggen aan de gemeente, zodat je de (eventuele) mogelijkheden en voorwaarden voor het toekennen van een adres inhoudelijk kunt bespreken.

1 like

Dank

Tot daar was ik gekomen, ik vroeg mij af wat de definitie was van kleinste eenheid.

Als je het letterlijk leest zou 1 bij 2 al kunnen voldoen.

Een werkende / legale brievenbus, een toilet voor chauffeurs en wat opslag van reserve vloeistoffen meer hebben wij niet nodig, we zijn een transportbedrijf, altijd onderweg en alles in de cloud.