bijvoorbeeld PDOK-datasets, nationaalgeoregister, geodatastore, OGC-API’s, QGIS/ArcGIS, OpenLayers/Leaflet/Cesium/Heron, Linked data, geocoder, Esdin Test Framework, GeoServer/deegree/…, FME/Kettle/Talend/OGR/… etc…
Als het forum de proef ( http://pdokforum.geonovum.nl/t/welkom-op-het-beta-pdok-forum/8 ) doorstaat zullen we het gebruik en alles wat daarbij hoort uitbreiden.
Oops, die had ik inderdaad nog niet gelezen, inderdaad het is wel weer een extra kanaal, naast de bestaande kanalen. Is ook overwogen om github issues te gebruiken?
De multi-channel benadering is een feit, zo heeft bijv. DigiD vijf(!) kanalen. Mensen verwachten dit steed meer van organisaties.
De vraag is: geldt dat ook voor de PDOK/NGR/geo gebruikers ook, en zo ja, 1) welke kanalen moeten dat dan zijn, 2) hoe organiseer je ze (intern) en 3) hoeveel beheerlast levert het op?
In plaats van theoretische studies hebben we deze keer gekozen voor een live semi-incognito experiment (a.k.a. een soft launch).
Ja. Echter, de vraag of GitHub voor iedereen geschikt is blijft telkens terugkomen. Het lijkt erop dat we een issue tracker op een andere (=gebruiksvriendelijker) manier op moeten zetten bijv. door een categorie bugs
in het forum te maken zoals bijv. Insync Help Center
Ik ben ook op zoek geweest naar een op zichzelf staande issue tracker die intuitiever werkt maar heb nog niks (betaalbaars zie bijv. https://www.uservoice.com/plans/product-management/) kunnen vinden anders dan theideawall.com - theideawall Resources and Information.
Bedankt voor je suggestie en interesse! Hoor graag als je andere tips en overpeinzingen hebt.