Onverwacht zoekresultaat op adres in Pdokviewer

Als ik zoek op straatnaam-huisnummer-woonplaats wordt blijkbaar na de straatnaam gezocht op postcode in plaats van huisnummer. Als ik bijvoorbeeld zoek op Kalverstraat 2 Amsterdam krijg ik als zoekresultaat Kalverstraat 1012NX Amsterdam, Kalverstraat 1012NZ Amsterdam, enzovoorts. Dat is voor mij een onverwacht resultaat. Ik weet niet of dat te sturen is in de locatieserver door zoekvolgordes aan te passen, maar zou graag willen dat ná straatnaam op huisnummer gezocht wordt.

Beste Jansep, bedankt voor je reactie. We hebben van verschillende kanten feedback gehad dat de huidige sortering (op type) vaak niet het gewenste effect heeft. Zie bijv. http://pdokforum.geonovum.nl/t/sortering-resultaten-met-vaste-volgorde-op-type-is-niet-wenselijk/288. Ook ikzelf liep er bij een demo tegenaan. We hebben al een Jira-issue aangemaakt.

Het issue kan ik trouwens niet reproduceren bij “Kalverstraat 2 Amsterdam”. Bedoel je misschien “Kalverstraat 1 Amsterdam”? Dat komt omdat de postcode met een “1” begint, wat het huisnummer is waar je op zoekt.

Beste Frank, bedoelde inderdaad Kalverstraat 1. Oorzaak is helder maar zou fijn zijn als zoekvolgorde (straatnaam-huisnr)aangepast wordt.