Perceelnummers zichtbaar in Qgis en DXF

Hoe kan ik de perceelnummers zichtbaar maken in Qgis, nadat ik via PDOK uit BRK Data set een selectie heb gehaald.

Ik zie alleen de perceelsgrenzen en gekleurde bolletjes dan, ook als ik er een DXF van heb gemaakt.

Puntobjecten worden in QGIS (in elke GIS applicatie) als een bolletje afgebeeld tenzij je de stijl wijzigt of een template gebruikt met een andere stijl.

Je kunt in de eigenschappen van de layer in QGIS de weergave aanpassen door deze te labelen en de label te vullen met het perceelnummer.

Beste Anton, dan moet ik dus alles handmatig invoeren?.

Ik zal in het programma moeten duiken, het is nu allemaal nieuw voor mij, maar ik leer graag :slight_smile:

Beste Anton, sorry er ging wat fout, het is gelukt, hartelijk dank voor de opmerking :+1:

Graag gedaan! Hier nog wat informatie:

Misschien is je zoombereik niet goed ingesteld, ik kan me voorstellen dat QGIS dan labels niet toont omdat ze overlappen. Je zou er een beetje mee kunnen spelen.

Beste Anton, is gelukt nu, ik moest wel in de tekening de Mtext exploderen, anders kon ik de grootte niet aanpassen, maar als plaatje is het goed werkbaar.

Hartelijk dank.

1 like

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.