Tot afgelopen vrijdag werkte de request naar hetvolgende sparql endpoint nog https://bag.basisregistraties.overheid.nl/sparql/now. Nu krijg ik daar een 404 op. Is er iets veranderd?
Of is het beter om op de REST API aan te sluiten?
De url die je noemt is van de oude BAG 1.0 API. Deze werkt inderdaad niet meer.
De vervanger van deze API is de BAG API Individuele Bevragingen.
Meer informatie over de API is te vinden op de website van de BAG.
En informatie over het nieuwe sparQL endpoint? Ik heb behoefte aan een voorbeeld van een sparQL query op jullie nieuwe endpoint. De oude queries werken niet meer, kwam ik achter.
Alvast bedankt
Ja die had ik gevonden, maar die geeft bij bijvoorbeeld bij onderstaande query geen resultaat in de online query tester. Ik moet ongetwijfeld iets aanpassen, maar ik weet niet wat? Zijn er voorbeeld queries ergens, zoals in de vorige online query tester
Zoals opgemerkt in eerdere opmerkingen, is het vorige eindpunt nu uitgeschakeld en is de nieuwe versie van de BAG nu beschikbaar via de volgende endpoint.
Let op: het gebruik van ?nummeraanduidingRegistratie en ?nummeraanduiding (ook voor Pand en Verblijfsobject). In deze versie van de BAG als LD maken we het onderscheid tussen de registratie en het objectniveau om de registratiehistorie vast te leggen. Dit is hier visueel weergegeven: Weaver - The user-friendly way to structure your information
Maar die werkt niet momenteel. Het voorbeeld werkt ook niet. Hij vindt niks, bij elke combinatie van huisnummer en postcode.
Weet jij wat hier aan de hand is?
Korte tussentijdse update: dit is de eerste levering die op een nieuwe manier werkt. Helaas zaten er nog wat kinderziektes in onze implementatie. Deze kinderziektes zijn nu bijna allemaal geadresseerd. We hopen binnenkort een oplossing te kunnen communiceren in deze thread.
Dat endpoint bestaat ook en vind je hier. De BAG data zit inderdaad ook in de Kadaster Knowledge Graph waar je ook nog zeer veel andere interessante gegevens kunt vinden.