Sprekers gezocht voor QGIS track FOSS4GNL (20 oktober, ITC)

Op 20 oktober is de FOSS4GNL, dé Nederlandse conferentie over alles wat met open source GEO te maken heeft. Traditioneel is er ook weer een QGIS track, ditmaal georganiseerd door de QGIS Gebruikersgroep Nederland. En dan is de grote vraag natuurlijk: “Wat wil jij zelf vertellen of laten zien over QGIS?”. Kortom, dit is de call for presentations, de kans om een mooi verhaal over jouw eigen QGIS ervaring te vertellen. Bijvoorbeeld over plugins, toepassingen of bijdragen aan de QGIS community. De presentaties in deze track zijn 20 minuten inclusief vragen. Je kunt je aanmelden via de FOSS4GNL website. Deadline voor de call is vrijdag 10 september 2021.

2 likes

Wat is de typische duur van een presentatie?

De presentaties zijn 20 minuten inclusief vragen beantwoorden. Ongeveer 15 minuten spreken en 5 minuten voor vragen is een goede schatting denk ik.

Wat is de doelgroep van het congres. Misschien kan ik iets vertellen over mijn eerste stappen in QGIS en Geo in relatie tot dit probleem (Dataset met centrum van plaats lat/lon - #20 door sbjager - Datasets - Geoforum).

Niettemin dit is niet echt interessant voor een zaal met QGIS experts den ik.

Ik vermoed dat het publiek heel gevarieerd is, van beginners tot experts. Het lijkt mij leuk als er voor iedereen wat op het programma staat op het eigen niveau.

Het draadje waarnaar je refereert lijkt mij een leuk onderwerp om over te spreken. Sluit aan bij de dagelijkse praktijk van veel gissers: data verkrijgen, converteren en vervolgens een analyse doen of visualisatie maken. Daarbij is het leuk dit forum onder de aandacht te brengen, en zullen er waarschijnlijk een aantal personen aanwezig zijn die jou geholpen hebben bij het zoeken naar je oplossing (waaronder ikzelf).

Voorstel graag indienen dus!

1 like