Testers gezocht BAG Geopackage

Op dit moment zijn wij vanuit het Kadaster afdeling BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen) bezig met de voorbereidingen rondom het ontwikkelen van een BAG Geopackage. Er is een concept versie van de BAG Geopackage beschikbaar die wij graag aan potentiële gebruikers voor willen leggen om de definitieve versie van de BAG Geopackage zo goed mogelijk te laten aansluiten op de wensen en behoeften van de gebruikers.

Heeft u interesse om een BAG Geopackage te testen? Laat het weten in een reactie onder dit bericht of stuur mij een persoonlijk bericht. U ontvangt dan van mij de conceptversie van de BAG Geopackage en een korte vragenlijst waarin wij vragen om uw feedback.

Met vriendelijke groet,

Nathalie Vos

Kadaster afdeling BAG

6 likes

Gaat om 3D BAG of de gewone BAG?

Het gaat om de gewone BAG

Ok. Bedankt 3D BAG wordt ook als Geopackage aangeboden.

Ik wil wel meedoen met een BAG geopackage. Kan ik die ook voor alleen mijn gemeente krijgen?
Heel nederland is een beetje te groot denk ik… :grinning:

Ik zou ook graag mee willen doen! Heel Nederland als dat geen probleem is :slight_smile:

Helaas hebben we op dit moment alleen een bestand beschikbaar van heel Nederland. De wens voor een kleiner bestand hebben we eerder gehoord, maar hebben we op dit moment nog niet beschikbaar. Hopelijk kunnen we dit snel maken in het nieuwe jaar.

Beste Roelof,

Fijn om te horen.
De link naar de Geopackage werkt op dit moment niet. In verband met de vakantieperiode kan ik helaas niet aangeven wanneer dit is opgelost. Zodra deze weer werkt zal ik een bericht sturen met de link naar het bestand.

Groeten Nathalie

Hi Nathalie,

Geen probleem! Ik zie hem wel een keer verschijnen :slight_smile:

De link naar de GeoPackage werkt weer. Excuses voor het ongemak!

Hallo Nathalie,

Ik heb ook interesse in de BAG geopackage.

Laura

Hallo Nathalie,
Ik had net een applicatie gemaakt om de BAG2.0 atom feed naar postgresql over te zetten.
Dit vanwege gebruik in de ‘populatie service’.
Ik ben zeer geinteresseerd in een geopackage om te bezien wat de beste koers is!
Jan

Dag Nathalie,

Ook ik heb interesse in de GeoPackage.

Gr. Jaap

Net geprobeerd en het feedback-formulier ingevuld. Mogen we hier ook feedback posten? Is misschien leuk om van elkaar te lezen en aan te vullen. Of gaan we elkaar dan beinvloeden?

De download voor heel Nederland is trouwens 7.7 GB, dus valt mee. (En gezipt zou het maar 1.8 GB zijn.)

1 like

Hoi Nathalie,

Ik heb ook interesse in de BAG Gepopackage.

Gert-Jan

@nathalievosBAG

Ik wilde in het nieuwe jaar gaan kijken naar de BAG, dus beschikbaarheid als geopackage is zeer welkom (ik ben niet zo goed bekend met XML vooralsnog :confused:). Dus als jullie nog testers nodig hebben sluit ik graag aan. Ik kan helaas nog geen persoonlijk bericht sturen omdat ik nog nieuw ben op dit forum.

Mvg, Maarten Mulder

Nathalie,

Ik heb ook interesse in de BAG geopackage

Mvg
Joachim

Ik ben niet verbaasd over de hoeveelheid interesse hierin… Ik heb het getest en ben behoorlijk tevreden!

1 like

De totale download valt mee. Als je het inlaadt in Qgis (gratis) en de functie ‘selecteren op plaats’ gebruikt in combinatie met het vlak van uw gemeente is de selectie in seconden gemaakt.

2 likes