Witte tiles brtachtergrondkaartgrijs

Ik gebruik de EPSG:3857 variant van de achtergrond kaart van de brtachtergrondkaartgrijs. Soms krijg ik witte tiles terug. Ik gebruik de achtergrondkaart in Leaflet.

Het lijkt erop alsof deze niet helemaal goed gerenderd is. Ik heb geprobeerd het in QGis te reproduceren. Daar krijg ik ze wel goed in beeld. Als ik de tile met de hand opvraag in mijn browser krijg ik ook een wit vlak. Ik heb een demo neergezet om het te reproduceren (uitzoomen geeft witte tiles).

Kan het zijn dat de EPSG:3857 tiles niet helemaal goed gerenderd zijn? Of doe ik iets verkeerd.

Zou niet de KVP-interface van WMTS gebruiken. Er is ook een REST-interface van WMTS, die eigenlijk een template biedt voor een XYZ-service, die Leaflet zonder tussenkomst van een plugin kan gebruiken. De URL’s hebben dan de vorm:

https://geodata.nationaalgeoregister.nl/tiles/service/wmts/brtachtergrondkaartgrijs/EPSG:3857/{z}/{x}/{y}.png.

Gebruik de code uit de quickstart tutorial van Leaflet en vervang de lat/lon van Londen naar iets in Nederland zoals uit jouw voorbeeld. Ik vermoed, dat de tegels die je wel krijgt slechts ergens zijn blijven hangen. De XYZ-cache wordt daarentegen wèl breder gebruikt.

Bedankt. Dat werkt. Ik had die eerder geprobeerd, maar daar kreeg ik ook witte tiles. Dat kwam omdat ik verder uitgezoomd was dan het minimum zoom niveau (6).

1 like

Goed om te lezen, dat het voor je werkt!