Bij een aantal Woonplaatsen uit de BAG (gedownload vanaf https://extracten.bag.kadaster.nl/lvbag/extracten/Nederland%20LVC/, BAGNLDL-08062021.zip) (in ieder geval DInxperlo, Maastricht, en Winterswijk Kotten) valt de woonplaatsgrens buiten de lands-, provincie- en gemeentegrens zoals die door Bestuurlijke grenzen worden aangeleverd (Downloads - PDOK).
Lijkt mij dat dat niet erg correct is, als wij woonplaatsen in Duitsland en Belgie gaan aanwijzen
Overigens zie ik ook dat er her en der wat woonplaatsen over provinciegrenzen heen gaan, maar dat is (in de gevallen die ik heb waargenomen) heel minimaal. Reproduceren is vrij eenvoudig, ik vond dit omdat ik de provincienaam bij de woonplaats wilde hebben, en daarvoor een buffertje van 1 meter om de provinciegrenzen heen legde en alle woonplaatsen Within een provinciegrens opvroeg. De bovenstaande vielen daarbij uit, in totaal vallen er dan 7 woonplaatsen uit omdat ze toch nog over de gebufferde provinciegrens heen vallen. Totale lijstje is Dinxperlo, Maastricht, Winterswijk Kotten, Eijsden, Lutjegast, Molenhoek en Vreeland (de laatste vier vallen over een interne provinciegrens heen).