XML BGT voor gebruik in CIV tac ATAK

Ik ben op zoeken naar een XML bestand van de BGT voor gebruik in het programma CIV tac

Ben niet bekend met CIV tac, wat voor programma is dat? Heb je meer informatie daarover en wellicht welk formaat XML wordt verwacht?

Via de BGT download viewer is het mogelijk om een geografisch deel van Nederland te selecteren, vervolgens aan te geven welke onderdelen van de BGT je wilt ontvangen en daarna de gevraagde gegevens te downloaden in XML formaat.

Er zijn een aantal XML formaten beschikbaar: CityGML, GML light en StufGeo. Zie deze post over de verschillen tussen de formaten.

Mogelijkheden voor civiel gebruik van ATAK-CIV zijn onder meer:
• Online en offline mapping (de meeste standaardformaten), met een razendsnelle rendering-engine
• Ondersteuning voor afbeeldingen met een zeer hoge resolutie (resolutie van minder dan 1 cm)
• Gezamenlijk in kaart brengen, inclusief punten, tekeningen, interessante locaties
• Uitgebreide en aanpasbare set pictogrammen
• Overlay Manager waarmee KML-, KMZ-, GPX-overlays, kaarten en afbeeldingen kunnen worden geïmporteerd en weergegeven, inclusief online en offline bronnen met instelbare transparantie. Deze overlays kunnen worden behandeld als gerasterde referentiegaphics.
• Locatiemarkering, delen, geschiedenis
• Chatten, bestanden delen, foto’s delen, video’s delen, streamen
• Navigatie-lopen/wandelen, autorijden, ook nuttige vlieg- en lucht-grondcoördinatie
• Hoogtetools, warmtekaarten, berekende contourkaarten, kijkvensters, routes met DTED, SRTM, inclusief dynamische profilering
• Hashtags en Sticky-tags
• Centreren op zichzelf, centreren op andere objecten (bijv. een andere persoon in het netwerk)
• Bereik, peiling en andere meetinstrumenten
• Netwerkbewuste geofences met triggers
• “Bloedhond” bestemming volgen, ook op bewegende objecten
• Noodbakens voor teams
• Aanpasbare werkbalk
• Radiobesturing en Integratie
• Mogelijkheid om foto’s in kaart te brengen (ook bekend als Rubber Sheeting)
• Hulpmiddel voor het evacueren van slachtoffers
• Pictogramondersteuning voor een breed scala aan First Responder-missies met verder uitbreidbare pictogrammen
• 3D-perspectief en mogelijkheid om 3D-georuimtelijke modellen weer te geven
• Handig voor eerstehulpverleners, jagen, vissen, ornithologie, onderzoek naar dieren in het wild
• ATAK-CIV is open source: GitHub - deptofdefense/AndroidTacticalAssaultKit-CIV

Heb even de website van ATAK-CIV bekeken en ik vermoed dat je niet opzoek bent naar de BGT data in XML/GML formaat maar naar een XML configuratiebestand - in MOBAC XML formaat - voor de BGT kaart.

Je zou hiervoor de BGT WMTS kunnen gebruiken. Hierbij een voorbeeld XML om de BGT standaardvisualisatie als kaart in ATAK-CIV te tonen:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<customMapSource>
	<name>BGT standaardvisualisatie</name>
	<minZoom>0</minZoom>
	<maxZoom>24</maxZoom>
	<tileType>png</tileType>
	<tileUpdate>None</tileUpdate>
	<url>https://service.pdok.nl/lv/bgt/wmts/v1_0/standaardvisualisatie/EPSG:3857/{$z}/{$x}/{$y}.png</url>
	<backgroundColor>#000000</backgroundColor>
</customMapSource>

Misschien kan je eens proberen om dit in te laden? Ik heb het zelf niet getest maar mogelijk helpt dit je op weg.

1 like

Ik krijg het XML format wel in CIV tac, maar er is geen kaart zichtbaar?

Probeer eens maximaal in te zoomen, werkt dat wel?

Ook bij maximaal inzoomen geen kaart

Het is geluk om de kaart zichtbaar te krijgen als ik maximaal inzoom

1 like

Top!

Overigens: Van de BGT zijn meerdere visualisaties beschikbaar. Mocht je een andere willen gebruiken (bijv. omtrekgerichtevisualisatie) dan zou je een tweede XML bestand kunnen maken en daarin de URL kunnen aanpassen (bijv. ‘standaardvisualisatie’ vervangen door ‘omtrekgerichtevisualisatie’). In NGR staan de beschikbare visualisaties.

Is er ook een XML configuratiebestand voor de Classic Raster Topo (BRT/BGT)?