Kadastrale kaart met bebouwing

Beste,

Tot voor kort gebruikten wij de service van mijn kadaster om vector based kadastrale kaarten te verkrijgen.
Deze dienst is niet meer bruikbaar voor ons (raster based) en dus probeer ik het nu via de pdok viewer.
(PDOK download viewer) Ik kan datasets downloaden en openen met Qgis. Echter krijg ik alleen vectoren van de kadastrale grenzen, en niet van de bebouwing erop (voorheen vaak rode lijnen van de bebouwing binnen het perceel). Hoe krijg ik deze in mijn dataset om naar .dxf te exporteren?

Alvast bedankt!

Het visualiseren van de panden in QGIS vereist helaas een workaround: Gml-bestand kadastraal pand vanuit pdok naar QGIS laden

1 like

Bedankt, zeer nuttig. Is het ook mogelijk om de perceelnummers + de kadastrale sectie hierin zichtbaar te krijgen?

Wij hebben hetzelfde probleem. Ik heb ook naar Qgis gekeken, maar dat gaat me boven de pet… De .GML bestanden die via download.pdok.nl zijn te krijgen kunnen we wel rechtstreeks importeren in AutoCAD Map, maar inderdaad, zonder perceelnummers e.d. Ben benieuwd of daar een truuk voor is…